Twinkle | Digital Commerce

Jaarbeurs wordt e-commerce dienstverlener

2017-05-27
541302
  • 1:32

Jaarbeurs gaat zijn zakelijke klanten helpen met online verkoop, direct en indirect. De leveranciers annex standhouders kunnen hun producten straks online laten bestellen door wederverkopers, maar ook door consumenten. Daartoe werkt Jaarbeurs samen met Yizz E-commerce.

Yizz is al langer actief als e-commerce partner in de juweliersbranche. Meer dan honderdvijftig merken en ruim driehonderd juweliers maken gebruik van de diensten van het bedrijf. Yizz’ samenwerking met Jaarbeurs moet allereerst resulteren in een winkelmandje op Beautyspot.nl, een bestaand B2B-platform in de schoonheidsindustrie.

Beautyspot.nl, aparte webshops en Beautynieuws.nl
Vanaf september moeten geregistreerde beautyprofessionals op Beautyspot.nl centraal kunnen inkopen bij aangesloten leveranciers (B2B). Ze kunnen op termijn ook direct uit de voorraad van die leveranciers verkopen aan consumenten, via hun eigen website (B2C). 'Daarbij lopen ze geen voorraadrisco en ze hoeven de orders ook niet zelf in te pakken', legt Yizz-directeur Maurice Reijersen de dropshipping-aanpak uit aan Twinkle.

Het totale productaanbod van de leveranciers komt ook op een centrale plek voor consumenten beschikbaar, op de nieuwe site Beautynieuws.nl (ook B2C). Orders op die site worden toegeschreven aan een favoriete dealer in de buurt. Leveranciers sturen de orders uit naar webshoppers, die kunnen afrekenen met iDeal.

‘Handel in beweging’
Met portals en losse webshops wil Jaarbeurs, al op grote schaal actief als lead-generator, zijn zakelijke klanten extra waarde bieden. ’Bedrijven krijgen op een laagdrempelige manier en tegen relatief lage kosten een nieuw online verkoopkanaal’, aldus Jaarbeurs’ digitale voorman Bart Strijker. ‘E-commerce past uitstekend binnen onze strategie: we zetten handel in beweging.’

Yizz
Yizz verzorgt de technische kant van de e-commerce activiteiten van Jaarbeurs-klanten, zoals de financiële afhandeling, de koppeling met de leveranciers en de productinformatie. Behalve voor de techniek tekent het bedrijf ook voor het design van webwinkels. ‘Yizz maakt e-commerce mogelijk voor zelfs de kleinste beautysalons’, is de belofte.