Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek: ‘Paid search steeds effectiever voor online retailers’

2017-05-27
180101
  • 1:41

Amerikaanse online retailers vinden paid search één van de beste manieren om aandacht van de consument voor hun webshop te genereren. Een onderzoeksrapport van Forrester Research en Shop.org wijst dit uit. Webwinkeliers in de VS verdienen hier ook steeds meer aan.

Forrester Research en Shop.org vroegen 81 Amerikaanse online retailers in de periode april en mei naar hun adverteerervaringen. 45 procent van die partijen noteert jaarlijks een online omzet hoger dan 100 miljoen dollar, 50 procent runt al meer dan tien jaar een e-commerce site en 32 procent heeft een budget voor interactieve marketing van meer dan 10 miljoen dollar. 19 procent spendeert meer dan 50 procent van zijn budget aan betaalde advertenties, 17 procent tussen de 41-50 procent, 14 procent tussen de 31-40 procent, 19 procent tussen de 21-30 procent, 19 procent tussen de 11-20 procent en 9 procent tussen de 6-10 procent. (Door afronding komt het aantal niet op 100 procent uit.)

Top drie-positie
Het blijkt dat paid search in bijvoorbeeld Google AdWords of Yahoo Advertising door 85 procent van de ondervraagden tot de top drie van beste adverteermanieren wordt gerekend, schrijft Internet Retailer. Als tweede en derde worden organisch verkeer (41 procent) en affiliateprogramma’s (40 procent) gewaardeerd.

Meer omzet
Het is niet verwonderlijk dat 99 procent van de ondervraagden een deel van zijn budget aan betaalde advertenties besteedt. 76 procent geeft namelijk aan dat deze manier van adverteren in 2013 meer omzet heeft opgeleverd dan in 2012. Slechts 8 procent zag zijn omzet uit betaalde advertenties in die periode dalen en bij 16 procent bleef de opbrengst gelijk.

Display advertising groeiende
Display advertising wordt onder Amerikaanse online retailers steeds populairder, schrijft Internet Retailer, net als remarketing en behavioral targeting. 77 procent van de respondenten geeft aan in 2013 meer uit te hebben geven aan display advertising dan in 2012. Wel geeft nog slechts 9 procent meer dan 30 procent van zijn marketingbudget uit aan deze manier van adverteren.