Twinkle | Digital Commerce

Pinterest houdt klant op retailer’s site met nieuwe volgknop

2017-05-27
180101
  • 1:24

Pinterest heeft een nieuwe volgknop ontwikkeld waarmee consumenten niet meer de retailer’s site hoeven te verlaten als zij een product willen ‘pinnen’ of het bedrijf willen volgen. Zo blijven klanten langer in de webshop hangen, is het idee van het sociale medium.

De nieuwe volknop opent een klein pop-up scherm binnen de retailer’s site en geeft een overzicht van de producten op zijn Pinterest-pagina. Op deze manier is het gemakkelijker om een bedrijf te volgen, zonder de webwinkel te hoeven verlaten, schrijft Internet Retailer. De knop kan ter vervanging van de huidige follow button in de webshop worden geplaatst. Volgens Jason Costa, productmanager bij Pinterest, is de knop eenvoudig in de site te implementeren.

Inzetten op e-commerce
Pinterest zet de laatste tijd flink in op het helpen van retailers bij de verkoop van producten via het sociale medium. Zo is het gestart met de uitrol van promoted pins in de Verenigde Staten. Promoted pins zijn advertenties in de vorm van pins die tussen de zoekresultaten op Pinterest.com worden geplaatst. Webwinkeliers kunnen met deze advertenties extra traffic naar hun website genereren. ‘Als een carnavalswinkel bijvoorbeeld een Darth Vader-kostuum verkoopt, zal het te vinden zijn tussen de zoekresultaten van het woord ‘Halloween'’, aldus Pinterest-ceo Ben Silbermann.

Rich pins
Ook hebben webwinkeliers profijt van zogenoemde rich pins. Deze bieden retailers de mogelijkheid om extra informatie aan product pins toe te voegen. Deze informatie bestaat uit een voorraadchecker, een realtime prijs van het artikel en een ‘koop nu’-knop.

Lees ook:
- Omzet halen uit social media: de belofte van Pinterest (22-4-2014)