Twinkle | Digital Commerce

C-turn opent retourcentrum voor webwinkels

2017-05-27
181101
  • 1:19

C-turn neemt vanaf dit najaar de afhandeling van retouren uit handen van webwinkels. Het Limburgse bedrijf opent een logistiek centrum speciaal voor teruggekomen artikelen. ‘We willen retouren zo makkelijk mogelijk maken voor onze opdrachtgevers.’

C-turn opent een logistiek centrum van 2.100 vierkante meter in Sittard waar het de binnengekomen retouren voor webwinkels gaat verwerken. ‘We beoordelen de producten, reinigen en herstellen deze eventueel, en herverpakken ze dan weer’, zegt mede-oprichter Hamadi Ettarfass tegen Twinkle. ‘Aan de hand van het protocol dat we met de opdrachtgever hebben opgesteld laten we de webwinkel diverse malen tijdens het proces weten hoe het staat met de retouren. Alles om de teruggekomen artikelen zo snel mogelijk weer in de verkoop te krijgen.’

In bulken weer terug
Het bedrijf handelt in eerste instantie retourzendingen van seizoen- en modegevoelige artikelen als kleding, schoenen en accessoires af voor zowel kleine als grote e-commerce bedrijven. Ettarfass: ‘Onder andere omdat we de retourzendingen in bulken klaarleggen bespaart de webwinkelier geld. De bulken kunnen dan - zoals van tevoren afgesproken - dagelijks of wekelijks worden opgehaald of wij leveren de retouren af bij de webwinkelier, net wat het makkelijkst is. We streven ernaar om de producten volledig herverkoopbaar af te leveren voor onze opdrachtgever, zodat de artikelen zo snel mogelijk weer verkocht kunnen worden.’

Eerste partijen
Momenteel heeft C-turn al ‘verregaande gesprekken’ met partijen die vanaf het najaar hun retouren door het bedrijf laten verwerken. Bij de start zullen achttien werknemers aan de slag gaan. Over drie jaar moeten dit er ruim tweehonderd zijn.