Twinkle | Digital Commerce

Made.com opent Nederlandse webshop

2017-05-27
180101
  • 1:23

Made.com is vanaf vandaag ook in Nederland geopend. De online pure player op het gebied van meubels en woonaccessoires maakt het nu ook voor consumenten in ons land mogelijk om design tegen een lage prijs te kopen.

Made.com werd in 2010 in Groot-Brittannië gelanceerd. De drie oprichters Ning Li, Julien Callède en Chloé Macintosh geloven in een online only aanpak waarbij consumenten direct aan designers en fabrikanten worden gekoppeld. ‘Door alle tussenstappen in het productieproces, zoals agenten, importeurs en de winkels - die allemaal een marge pakken - betaal je als klant vaak onnodig veel geld’, aldus Li. ‘Wij willen klanten dit deel besparen en bieden origineel design aan voor betaalbare prijzen.’ Made.com adverteert met de belofte dat de klant tot 70 procent op reguliere winkelprijzen bespaart.

Dedicated
Na Groot-Brittannië, Frankrijk en Italië is ook Nederland nu 'made' met een dedicated site. Consumenten kunnen contact opnemen met een lokale klantenservice voor eventuele problemen, maar ze kunnen nog geen fysieke showroom in ons land bezoeken. Deze bevindt zich nu alleen nog in Groot-Brittannië en Italië. Later dit jaar zal Made.com ook in Duitsland online openen.

Social showroom
Made.com boekte naar eigen zeggen sinds zijn oprichting ‘een gemiddelde jaarlijkse groei van 100 procent’. Het bedrijf lanceerde onlangs de digitale social showroom Made Unboxed, waarop klanten andere consumenten kunnen inspireren met foto’s van gekochte Made-meubels in hun eigen woonkamer. ‘De showroom zorgt voor “gezamenlijke consumptie” en biedt ons de mogelijkheid om producten in context te laten zien zonder daarvoor een lifestyle shoot of fysieke winkel te openen’, zei Li bij de opening in juli.