Twinkle | Digital Commerce

Omzet Kleertjes.com met 20 procent gestegen

2017-05-27
180101
  • 0:55

Kleertjes.com heeft het afgelopen jaar een groei doorgemaakt van 20 procent. Met '1 miljoen verkochte kleertjes' verwacht de nummer 57 van de Twinkle100 dit jaar een omzet van 19 miljoen euro te boeken.

Dat staat vermeld in een vacature van Kleertjes.com voor een nieuwe e-commerce specialist op NRC Q, het zakenplatform van NRC Handelsblad. Marketingmanager Sophie van Beijma geeft in het bericht aan dat er ‘binnen nu en een half jaar’ een nieuwe website wordt gelanceerd, wat de nieuwe e-commerce specialist mag gaan testen. De huidige stamt uit 2011, toen ouders voortaan konden shoppen op basis van een kindprofiel.

Online magazine en bontrel
Kleertjes.com, dat opgericht is door Claudia Willemsen en in 2010 is verkocht aan investeerders Comnaar Investment en Mentha Capital, is marktleider in pure online kinderkledingverkoop in Nederland. Het bedrijf heeft sinds 2012 een eigen online magazine ter inspiratie voor klanten. Begin vorig jaar kwam Kleertjes.com nog in het nieuws vanwege een bontrel op zijn Facebook-pagina.