Twinkle | Digital Commerce

Media Markt wil prijsbeleid aanpassen aan internationale spelers

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:07

Media Markt overweegt zijn prijzen online en offline gelijk te stellen aan die van internationale giganten als Amazon. Dat zegt Joost Jetten, hoofd marketing en category management bij de keten.


Media Markt startte in februari met dynamic pricing in zijn Nederlandse fysieke winkels en webshop. De elektronicaketen stelde toen zijn prijzen gelijk met 25 offline en online concurrenten in ons land. Een vervolgstap die de keten nu tegen het licht houdt is het toevoegen van prijzen van internationale partijen als Amazon, aldus Jetten voorzichtig in zijn presentatie tijdens Shopping Today.

Dagelijks 1,5 miljoen nieuwe prijzen
‘We zijn tevreden met de ontwikkeling van dynamic pricing’, vertelt Jetten. ‘Wij laden dagelijks 1,5 miljoen nieuwe prijzen in voor onze producten die in alle winkels in Nederland gelijk zijn. En dat in een van oorsprong decentrale organisatie.’

Relevante internationale partijen
Over de mogelijke opening van grootheden als Amazon en Alibaba in Nederland zegt Jetten: ‘Hun komst zal waarschijnlijk ook mee gaan wegen in ons prijsbeleid. Daar moeten we gewoon rekening mee houden. In de toekomst zullen ook de prijzen van deze partijen van invloed zijn. Wij kijken per speler of zij relevant genoeg zijn om de prijzen mee gelijk te trekken. Zijn zij dat? Dan houden we rekening met zo’n partij.’