Twinkle | Digital Commerce

Sears introduceert retouroptie vanuit de auto

2017-05-27
180101
  • 1:03

Klanten van de Amerikaanse warenhuisketen Sears kunnen hun retouren nu ook inleveren op de parkeerplaats van een vestiging. Zij hoeven de auto niet meer te verlaten om producten om te ruilen of terug te brengen.

Alleen klanten die lid zijn van Sears’ gratis Shop Your Way loyaltyprogramma kunnen gebruik maken van de nieuwe dienst. Het is een toevoeging op de al bestaande afhaalservice vanuit de auto voor online orders van de warenhuisketen.

Loyalty-account
Sears’ klant kan (mobiel) inloggen in zijn Shop Your Way-account en aangeven welke producten hij terug wil brengen of wil ruilen voor een ander exemplaar. Het bedrijf stuurt hem vervolgens een bevestiging in de vorm van een sms-bericht, meldt Internet Retailer.

Binnen vijf minuten
Bij aankomst op de parkeerplaats van een filiaal geeft de klant in zijn mobiele app aan dat hij is gearriveerd. Vanaf dat moment gaat een vijf minuten-klok lopen en komt een medewerker van de winkel zijn retouren in ontvangst nemen of artikelen ruilen tegen een nieuw product. Na afloop kan de klant zijn feedback op de service geven en ontvangt hij een e-mail met een bon van zijn geretourneerde items.