Twinkle | Digital Commerce

Shyp breidt uit naar Amerikaanse oostkust

2017-11-11
180101
  • 1:23

Shyp, een innovatieve ophaaldienst voor pakketjes, start een half jaar na de lancering in San Francisco in New York. Ook een introductie in Miami is aanstaande. Shyp, dat draait op een mobiele app, maakt gebruik van een netwerk van fietskoeriers.

In een blog posting schrijft Shyp vandaag over de start in New York. Volgens oprichter en ceo Kevin Gibbon is zijn bedrijf er eerder dan verwacht in geslaagd om ophalen binnen 20 minuten te garanderen. Dat was het criterium om de service officieel uit te rollen in (grote delen van) de grootste stad van de VS.

Helden op de fiets
Wie een pakje wil verzenden met Shyp, kan dat via de mobiele app kenbaar maken. Om het formaat van het te verzenden product duidelijk te maken, dienen ze een afbeelding mee te sturen. Binnen 20 minuten staat de fietskoerier (‘hero’) op de stoep om het product in te pakken en af te leveren bij een van de rondrijdende busjes van Shyp, die de pakjes naar een centrale plaats brengen van waaruit de mondiale verzending verder wordt geregeld.

5 dollar
Shyp (pay-off: ‘We’ll take it from here’) belooft dat particulieren en bedrijven slechts 5 dollar bovenop de prijs hoeven te betalen die ze anders bij het postkantoor kwijt zouden zijn. Het grote voordeel van de service is dat verzenders de deur niet uit hoeven en niet meer in de rij hoeven te staan.

In zijn blog-posting van vandaag laat Shyp weten dat de service nog voor de internationale kunstbeurs (Art Basel, begin december) zal worden gelanceerd in Miami.