Twinkle | Digital Commerce

Shinola start met e-commerce in Europa

2017-05-27
437407
  • 1:07

Shinola, aanbieder van onder andere duurzaam geproduceerde horloges, fietsen en lederwaren, is begonnen met online verkoop in Europa. De webwinkel van het snelgroeiende Amerikaanse bedrijf is onder andere in het Nederlands beschikbaar.

Shinola staat bekend om zijn karakteristieke, veelal handgemaakte producten. Ze worden gemaakt in Detroit, ‘een stad waar gemeenschapszin van belang is en waar een lange geschiedenis van productie heerst’, aldus het bedrijf in een persbericht.

Wereldmerk
De openstelling en vertaling van Shinola.com voor inwoners van de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Oostenrijk en Spanje houdt volgens het bedrijf verband met de groeiende internationale vraag naar zijn artikelen. ‘Shinola is een wereldmerk en dankzij onze Europese website kunnen klanten in Europa nu direct toegang krijgen tot al onze producten’, laat ceo Steve Bock optekenen.

Schoenpoetsmerk
Shinola (‘Where American is made’) bestaat pas drie jaar. De naam is gelijk aan die van een oud Amerikaans schoenpoetsmerk, dat met name populair was in de Eerste Wereldoorlog. Het nieuwe Shinola is onderdeel van Bedrock Manufacturing Company, een private equity en venture capital onderneming.

Winkels
Behalve online slijt  Shinola zijn producten ook in fysieke winkels. Er zijn al vestigingen in thuishaven Detroit, New York en Minneapolis, binnenkort komen er filialen in Chicago, Los Angeles en Londen bij.