Twinkle | Digital Commerce

Staples en Elsevier keynotes op B2B E-commerce Congres

2017-05-27
18091
  • [nieuws]
  • 1:35

Het programma voor het B2B E-commerce Congres is rond. Het congres vindt komende dinsdag - 28 oktober - plaats in Houten. Met presentaties van onder andere Manutan, Nuon, Elsevier, Staples en mediapsycholoog Mischa Coster.

Het thema van de dag is Consumerization of B2B E-commerce. Zoals spreker Arie van Dusseldorp van Manutan verwoordt: 'De dagelijkse ervaring van mensen als "consument" schept een verwachtingspatroon van online shoppen dat men meeneemt naar het werk. B2b-beslissers zijn niet puur rationeel. Het zijn feitelijk consumenten met een baan. Veranderend klantgedrag betekent aanpassing in je marketingaanpak. En daar waar de snelheid van verandering toeneemt, zal je als marketeer en bedrijf moeten schakelen.'

Meerwaarde door digitalisering
Eenvoudiger gezegd dan gedaan, want een b2b e-commerce professional staat voor complexere uitdagingen dan zijn b2c evenknie. Volgens keynote speaker en zelfverklaard b2b e-commerce evangelist Justin King is e-commerce op de zakelijke markt eigenlijk pas net op gang gekomen. Er is alle ruimte voor groei. 'Over het algemeen kun je zeggen dat het in de gewone retail draait om klantacquisitie, terwijl het in b2b gaat om loyaliteit; bedrijven bieden andere bedrijven de tools om hun werk structureel beter te doen. Door de digitalisering kunnen ze alleen maar extra meerwaarde bieden. Salesmensen zijn bijvoorbeeld lang veredelde order takers geweest, maar dat bestelwerk kan worden geautomatiseerd en geoptimaliseerd. Dat stelt verkopers in staat om hun klantrelaties te verdiepen en zich weer te concentreren op selling.'

Parallelsessies
Naast keynotes van Justin King, Willem Vos (Staples), Mischa Coster (GreyMatters) en Henk-Jan Gerzee (Elsevier) zijn er diverse parallelsessies op het B2B E-commerce Congres. Hierin komen vertegenwoordigers van Manutan, Thule, Kramp, Nuon, Proforto, Saint-Cobain en SpotOnvision aan het woord.

Dagvoorzitter Ben van der Burg zal de dag afsluiten met een discussie.

Kaarten voor het congres zijn nog verkrijgbaar via de site.

NB: u kunt nu ook lid worden van de LinkedIn-groep Twinkle - B2B E-commerce.