Twinkle | Digital Commerce

De Bijenkorf.nl: nieuwe investeringen in cross-channel

2017-11-08
500473
  • 1:26

De Bijenkorf geeft internet een plek in al zijn vestigingen met de uitrol van tablet assisted sales. Dat stelt bezoekers in staat om in de winkel online orders te plaatsen en betalen. Vanaf komend weekend kunnen webshoppers ook op zondagen terecht voor click & collect.
 
Met deze wapenfeiten investeert De Bijenkorf opnieuw in cross-channel. Onlangs zijn de tablet assisted sales geïntroduceerd in Amstelveen en Eindhoven, de overige warenhuizen volgen uiterlijk begin 2015.Wanneer een product niet in de gewenste maat of kleur in het filiaal op voorraad is, kan de verkoopmedewerker van de Bijenkorf het artikel gemakkelijk met de klant via een tablet op deBijenkorf.nl bestellen’, legt het bedrijf uit.

De Bijenkorf ging een kleine twee jaar geleden al in zee met Adyen om van tablets (mobiele) kassapunten te maken.
 
Primeur met click & collect op zondag
Click & collect op zondag, een nieuwe service van De Bijenkorf, maakt de warenhuisketen naar eigen zeggen uniek:
De Bijenkorf is de eerste fashion retailer die het mogelijk maakt voor haar klanten om zeven dagen per week binnen 1 dag hun bestelling op te halen in een van de filialen’, laat de nummer 22 van de Twinkle100 weten. Orders tot 21.00 uur op zaterdagavond liggen de volgende dag klaar in een vestiging naar keuze, de winkel in Groningen (dicht op zondag) uitgezonderd.
 
App, België en ShippingPlus
De Bijenkorf presenteerde onlangs een vernieuwde app en een nieuw loyaliteitsprogramma met de naam ‘Privilege Membership’. In september startte de keten met bezorging in België. Met ShippingPlus werd later die maand een bezorgabonnement gelanceerd voor Nederlandse webshoppers.