Twinkle | Digital Commerce

Uitgeverij Hachette test koopknop in tweets

2017-05-27
180101
  • 1:07
Uitgeverij Hachette Book Group test de verkoop van boeken in tweets. Een aantal bekende auteurs met veel Twitter-volgers krijgt de opdracht om een tweet met koopknop uit te sturen waarin zij hun nieuwste werk promoten.

Hachette werkt voor de optie samen met Gumroad, dat eerder dit jaar pilotpartner was bij de start van Twitter’s experiment met buy -buttons in tweets. Fans van enkele Hachette’s auteurs krijgen in hun tijdlijn tweets met boeken te zien die zij via de koopknop direct in Twitter kunnen aanschaffen.

Nieuw kanaal
Hachette zegt tegen de International New York Times dat het zijn proef eventueel later uit wil breiden met meerdere schrijvers. De uitgever ziet een extra verkoopkanaal in de tweets, waarvoor Gumroad een kleine fee per transactie vangt. Verschillende auteurs hebben volgens de krant al aangegeven interesse te hebben in de nieuwe verkoopmogelijkheid.

Commerce tweets
Twitter stuurde in september zijn eerste tweets met koopknop uit. Commerce tweets, zoals zij heten, tonen een foto van het product dat te koop wordt aangeboden, samen met een beschrijving van het item en de prijs. Na een klik op de koopknop dient de consument zijn betaalgegevens en adres in te voeren, waarna de verkoper opdracht krijgt het product te leveren.