Twinkle | Digital Commerce

Williams-Sonoma boekt helft van omzet online

2017-11-08
180101
  • 1:02
Williams-Sonoma heeft een goed derde kwartaal achter de rug. De holding van onder andere Pottery Barn zag zijn online aandeel in de periode tot 2 november stijgen naar 51 procent. De e-commerce omzetteller stond op 587 miljoen dollar (470 miljoen euro).

Williams-Sonoma's online omzet steeg met 14,7 procent in het derde kwartaal. De totale omzet (online plus offline) uit retail maakte een groei door van 8,7 procent tot 1.14 miljard dollar. De nettowinst kwam in het derde kwartaal uit op 64.9 miljoen dollar, een stijging van 14,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Acht retailmerken
Het Amerikaanse woonbedrijf werd in 1956 opgericht en is de moeder van de retailmerken Pottery Barn, Williams-Sonoma, Pottery Barn Kids, West Elm, PBteen, Williams-Sonoma Home, Rejuvenation en Mark and Graham. De holding heeft voor deze acht verschillende ketens momenteel 589 fysieke vestigingen open. Vanuit de webshops wordt wereldwijd verzonden.

Volledige kalenderjaar
Voor het huidige kalenderjaar verwacht de keten een omzet tussen de 4.68 miljard dollar en 4.73 miljard dollar te boeken. Deze omzetverwachting heeft de beursgenoteerde holding naar boven bijgesteld.