Dinsdag 6 januari 2015

9274 keer gelezen4 x gereageerd

Coolblue investeert voor het eerst in tv-reclame

Coolblue investeert voor het eerst in tv-reclame
Coolblue is voor het eerst in zijn bijna vijftienjarig bestaan een tv-campagne gestart. Gisterenavond was een commercial te zien waarin de pure player adverteert met zijn diverse bezorgbeloftes. Hiervoor groeide het bedrijf op mond-tot-mondreclame.

Coolblue’s omzet steeg in zowel 2012 als 2013 met 48 procent. Volgens directeur Pieter Zwart komt dit vooral door mond-tot-mondreclame van tevreden klanten. ‘Mondhoekmarketing’, noemen ze het binnen Coolblue.

Broek laten zakken
In 2015 wil de nummer 4 van de Twinkle100 een ‘nog snellere’ groei doormaken. Zwart: ‘Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op nationale televisie, voor miljoenen mensen, de broek lieten zakken. Dan moet je wel heel zeker weten dat al de beloftes die je doet, kloppen. Ook als er opeens nog meer klanten bijkomen. ‘Zaterdag besteld, zondag in huis’, durven we nu bijvoorbeeld met vol vertrouwen op tv te schreeuwen.’

Nieuwe website, zondagbezorging
Coolblue komt binnenkort met zijn jaarcijfers van 2014. In de periode voor kerst verwachtte de retailer, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, al meer dan 40 procent extra omzet te boeken. Het bedrijf investeerde in 2014 flink in een nieuwe website, waarbij vooral de productpagina’s een update kregen. Daarnaast had de pure player met PostNL de primeur in gratis zondagbezorging.

Bekijk hieronder de eerste tv-commercial van Coolblue.

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Direct marketing (Marketing)



Er is op dit moment 4 keer gereageerd op:
Coolblue investeert voor het eerst in tv-reclame
 
  1. Ton op dinsdag 6 januari, 2015 om 09:34
    www.delenzenvergelijker.nl

    Wat een geweldig bedrijf is Coolblue toch ook! Een voorbeeld voor veel andere bedrijven die online actief zijn. Prachtige website, mooi gemonteerde videoreviews en zelfs de doos waarin alles wordt verpakt is een plaatje om te zien. En dit alles net voor de eeuwwisseling gestart door 3 jonge, gedreven ondernemers! Hier mag Nederland echt trots op zijn!

  2. Sander op dinsdag 6 januari, 2015 om 16:26

    @ Ton. Hoewel ik "last" van ze heb ivm mijn eiegn winkels kan ik je alleen maar gelijk geven

  3. janneke op woensdag 7 januari, 2015 om 12:11
    www.huisdierplein.nl

    De naam Coolblue blijft nu wel hangen... heel benieuwd wat dit aan extra bestellingen op zal leveren. Voice-over minder goed gekozen, klinkt wat goedkoop & adverteerderig.

  4. Abitare op zondag 24 mei, 2015 om 17:53
    http://abitare-online.com

    Ik weet niet of dit slim is van Coolblue. Ze hebben het niet nodig. Ze moeten meer inzetten op hun affiliate en referral partners en minder op hun eigen basis. Je hebt te veel concurrenten met soortgelijke produkten, uiteindelijk gaan ze dat op die markt nooit winnen. Door in te zetten op haar vele referral bedrijven kan er een betere grip op de markt gerealiseerd worden.


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.