Twinkle | Digital Commerce

Pinterest filtert op producten voor mannen

2017-05-27
180101
  • 1:09
Pinterest richt zich op mannelijke shoppers door het zoeken op producten voor mannen te vergemakkelijken. Zij zien door de verbeterde zoekfilter wat andere mannen leuk vinden en kunnen sneller een geschikt artikel vinden.

Pinterest is vooral een medium voor vrouwen, die hier inspiratie opdoen en artikelen in aangesloten webshops kopen. Maar de mannen zijn in aantocht. In 2014 was deze groep de snelst groeiende, waardoor Pinterest hen nu met de introductie van mannenlijstjes tegemoet wil komen in het gericht zoeken naar een product.

Mannenhorloges
Mannen kunnen in hun profiel op het sociale medium aangeven dat zij man zijn, om zo bijvoorbeeld horloges op gender te kunnen filteren. Hetzelfde geldt voor artikelen in de categorieën haar, schoenen en gezondheid, schrijft The Guardian. Voor het uitzoeken van een cadeautje voor de vrouw kunnen mannen ook nog steeds de vrouwenlijstjes raadplegen.

Promoted pins en rich pins
Pinterest, vorig jaar gewaardeerd op 5 miljard dollar, zet sinds vorig jaar actief in op online verkoop via het platform. Begin deze maand zijn de promoted pins (gesponsorde productberichten) landelijk uitgerold in de Verenigde Staten. Ook kunnen webwinkeliers in dat land gebruik maken van rich pins, die extra informatie bevatten over het getoonde product. De info bestaat uit een voorraadchecker, een realtime prijs van het artikel en een ‘koop nu’-knop.