Twinkle | Digital Commerce

Sarenza biedt ‘menselijk maatadvies’ in webshop

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:52
Sarenza heeft een ‘meer menselijke’ manier gevonden om klanten aan de juiste schoenmaat te helpen. Twee doorpasmodellen passen alle schoenen voordat deze aan de webshop worden toegevoegd.

Aan nieuwe technologieën als virtueel passen doet Sarenza niet. De online schoenenwinkel laat een mannelijk en vrouwelijk voetmodel de schoenen passen om op basis van hun bevindingen advies te kunnen geven over hoe de schoen valt. Emmanuel en Alexandra hebben respectievelijk een ‘perfecte’ maat 40 en 38.

Grote pasvorm
‘Een traditionele wijze, maar de beste wijze om jou het beste en meest menselijke advies te geven’, meldt Sarenza in een promotievideo. Op de productpagina staat precies hoeveel maten de klant onder of boven zijn ‘normale’ maat dient te kopen, samen met de reden van dit advies (bijvoorbeeld ‘grote pasvorm’).

VanHaren
Sarenza past een offline pasmogelijkheid toe aan zijn online service. Een totaal andere benadering dan bijvoorbeeld schoenenketen VanHaren, die vorig jaar een app lanceerde met een schoenmaatmeter.