Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp wordt stijladviseur in nieuwe tv-reclame

2017-05-27
180101
  • 1:19

Wehkamp geeft zijn vijftig stylisten een prominentere rol in een nieuwe tv-campagne die vanavond van start gaat. Hiermee positioneert de retailer zich als een inspiratieplatform, waarop consumenten advies op maat kunnen krijgen.

De ‘stijlexperts’, zoals deze medewerkers van Wehkamp worden genoemd, geven in de nieuwe commercial kledingadvies aan een moeder en dochter, die zich klaarmaken voor een feestje. ‘Het inzetten van stijlexperts zal in de toekomst een steeds belangrijkere rol krijgen binnen ons online warenhuis om zo de klant te helpen bij het maken van de juiste keuze’, laat brand director Maurine Alma optekenen in een persbericht. ‘Met het personaliseren van onze website, ons online magazine en onze samenwerking met invloedrijke Nederlandse vloggers spelen we hier al enige tijd op in. Dat we nu ook onze eigen stijlexperts actief inzetten, is voor ons een logisch vervolg.’

Persoonlijke shop
De experts krijgen een 'persoonlijke shop' binnen het online warenhuis. Zij geven via artikelen en video’s advies binnen het magazine-gedeelte van Wehkamp. Ook zijn de stylisten via de Facebook- en Pinterest-pagina van Wehkamp te volgen.

Groot assortiment, nu ordenen
Precies een jaar geleden benadrukte Wehkamp al in een tv-commercial geen postorderaar meer te zijn. Het bedrijf zette zichzelf neer als 'het grootste online warenhuis van Nederland', waardoor de payoff ‘Eerst Wehkamp.nl’ kwam te vervallen. Wehkamp communiceerde destijds vooral een enorm online assortiment te hebben, waar het nu dit aanbod voor klanten probeert te ordenen met behulp van stijlexperts.

Lees ook:
- Persoonlijk stijladvies centraal in Zalando’s Project Z (26-2-2015)
Branchegeluiden: welke toekomst heeft Wehkamp? (27-2-2015)