Twinkle | Digital Commerce

Peek & Cloppenburg start online curated shopping dienst

2017-05-27
180101
  • 1:12

Peek & Cloppenburg heeft een afdeling binnen zijn online kanaal Fashion ID geopend waarin Duitse mannen gepersonaliseerde kledingboxen kunnen bestellen. Met Stilbox wil de keten curated shopping introduceren bij zijn mannelijke klanten.

Fashion ID is de naam van de Duitse webshop van Peek & Cloppenburg, dat naast deze enige webwinkel in tien Europese landen fysieke winkels heeft. In Nederland heeft het bedrijf vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

Gedetailleerde vragen
Voor Duitse mannen heeft P&C nu een curated shopping dienst opgetuigd. Deze service is vindbaar in Fashion ID en biedt mannen allereerst de keuze tussen vrijetijdskleding en werkkleding. Vervolgens kunnen zij kiezen uit meerdere looks en de daarbij horende merken en beantwoorden zij gedetailleerde vragen als ‘hoe oud voelt u zich?’, ‘hoeveel wilt u maximaal spenderen aan onderstaande kledingstukken?’ en ‘welke kledingstukken vormen voor u doorgaans een probleem?’

Aan de hand van de vragenlijst en de opgegeven maten krijgt de man een 'stilbox' gratis opgestuurd. De kleding uit deze box kan hij binnen zestig dagen retourneren.

Concurrentie met Zalando
P&C moet het met zijn nieuwe dienst in eigen land onder andere opnemen tegen Zalando’s persoonlijke winkelassistent Project Z. Stylisten van vlees en bloed adviseren webshoppers, die via een Tinder-achtige feature hun voorkeuren aangeven. De klant krijgt daarna een box opgestuurd met een geselecteerd aantal van de door hem of haar gekozen kledingstukken.