Twinkle | Digital Commerce

Blokker Holding: internetkiosken in alle winkelformules

2017-05-27
180101

De Blokker Holding gaat kiosken plaatsen in de winkels van al zijn formules. Dat heeft de nummer 17 van de Twinkle100 aangekondigd. Blokker investeert ook in click & collect, extra bezorgmogelijkheden en uitbreiding van het ‘longtail assortiment’ online.

Gisteren heeft u op deze site kunnen lezen over de concerncijfers van Blokker in het afgelopen jaar. De omzet van de holding kwam uit op bijna 2,1 miljard euro, 1,1 procent minder dan 2014. Daarbinnen groeide de e-commerce omzet met 24 procent, om uit te komen op 98 miljoen euro. Het online omzetaandeel (vorig jaar 4,7 procent) moet naar 10 procent in 2017, dan goed voor 300 miljoen euro.

Distributiecentrum
Blokker streeft dus naar een verdriedubbeling van de online omzet in drie jaar. Komend najaar wordt in Gouda een speciaal distributiecentrum geopend voor de online bestellingen van de verschillende formules (waaronder Blokker, Leen Bakker, Marskramer, Xenos, Intertoys en Bart Smit). Nu worden die nog vanuit verschillende dc’s naar de klant gestuurd.

Kiosken
Blokker laat weten dat ook het it-landschap verder zal worden geharmoniseerd en dat alle formules dus kiosken op de vloer krijgen. Daarop kunnen winkelbezoekers terecht om uitverkochte items of extra assortiment te vinden en kopen, om de artikelen vervolgens thuis te laten leveren of op te komen halen.

Nextail
Afgelopen jaar lanceerde de Blokker Holding Nextail, waarin de online activiteiten voor de verschillende ketens zijn gebundeld. Antoine Brouwer kwam over van Media Markt om de online kar te trekken.
 
Lees ook: ‘Met omnichannel bestaan we nog eens 120 jaar’ (10 februari 2015)