Twinkle | Digital Commerce

E-commerce benchmark over Nederland in de maak

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:11

De Ecommerce Foundation komt met een rapport over de Nederlandse markt. Daarin staan de geanonimiseerde prestaties van e-commerce bedrijven die voor 8 juni een benchmark hebben ingevuld. Wie dat doet ontvangt kosteloos ook een individueel rapport.

Onder de vlag van de Ecommerce Foundation werden enkele jaren geleden al verschillende onderzoeken over deelfacetten van de Nederlandse online industrie uitgevoerd en gepubliceerd. Na een periode van stilte werd de stichting begin dit jaar nieuwe leven ingeblazen met de lancering van de ‘Ecommerce Benchmark’, die een internationale focus heeft. Op basis van een online tool kunnen bedrijven hun activiteiten vergelijken en verbeteren. Er loopt al een internationaal onderzoek naar de online modebranche, nu mikt de Ecommerce Foundation specifiek op de Nederlandse markt (in de breedte).

21 kpi´s
De Ecommerce Benchmark, ondersteund door Ecommerce Europe en Thuiswinkel.org, beziet 21 key performance indicators (kpi’s) in alle fasen van de customer journey. Het onderliggende model is ontwikkeld door de Nederlander Arjen Bonsing en Peggy Mann:


Rapport
Wie de enquête invult krijgt inzicht in zijn prestaties op de verschillende aspecten, afgezet tegen de gemiddelde scores van andere partijen. In juli wordt het rapport ‘Ecommerce Benchmark in Nederland’ uitgebracht, waarvoor de Ecommerce Foundation samenwerkt met Marktplaats Zakelijk. Twinkle zal over de conclusies publiceren.

De enquête, in te vullen voor 8 juni aanstaande, vindt u hier.