Twinkle | Digital Commerce

Google toont laagste prijs bij productadvertenties

2017-05-27
180101
  • 1:05

Google toont in zoekresultaten voor producten welke aanbieder een lagere prijs voor een item vraagt dan zijn concurrenten. Zo kunnen consumenten volgens de zoekgigant eenvoudiger zien waar zij de laagste prijs voor een artikel betalen.

De laagsteprijs tool wordt nu alleen nog weergegeven in de product listing ads (PLA) van bepaalde producten. Een blogger van ChannelAdvisor zag het onder andere verschijnen in zoekopdrachten voor een op afstand bestuurbare raceauto (zie afbeelding) en een keukenmachine.

Lager dan bij anderen
De aanbieder met de laagste prijs krijg een notitie onder de productprijs: ‘Price is XX% lower than average online prices.’ Zo kunnen consumenten snel zien waar zij het item het goedkoopst kunnen kopen. Het laagsteprijslabel kijkt niet naar de locatie van de consument (invoerrechten, etc.), maar baseert zich enkel op de prijs van het product in de webwinkel.

Het is nog onbekend wanneer het label ook voor Nederlandse producten wordt doorgevoerd.

Mobiele koopknop
De tool lijkt een nieuw  middel in de strijd tegen Amazon. Eerder dit jaar kondigde Google al aan een koopknop te willen introduceren in de zoekmachine. De button verschijnt in betaalde advertenties voor mobiel en leidt de consument naar een checkoutpagina binnen Google.