Twinkle | Digital Commerce

Groupon lanceert eigen maaltijdenplatform

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

Groupon begint een eigen dienst voor maaltijdbestellingen. Op termijn moeten klanten in heel de VS eten kunnen afhalen of laten bezorgen via Groupon To Go. De site keert een deel van zijn bemiddelingscommissie als korting uit aan de klant.

Groupon To Go werd de afgelopen maanden getest in Chicago. Daar wordt de service nu officieel uitgerold, waarna andere steden moeten volgen. Over internationale ambities rept Groupon vooralsnog niet.

Groupon op de last mile
Voorlopig werkt Groupon To Go vooral samen met restaurant(keten)s die zelf orders bezorgen, schrijft Techcrunch. Op niet al te lange termijn zal het bedrijf ook een logistieke infrastructuur optuigen voor restaurateurs die dat niet doen. Daarmee levert Groupon niet alleen het bereik, maar desgewenst ook de oplossing op de last mile. Groupon wil een netwerk van onafhankelijke bezorgers voor zich laten rijden.

OrderUp
De start van Groupon To Go volgt kort na de acquisitie van OrderUp, een bestelplatform waarop duizenden restaurants in veertig Amerikaanse steden zijn aangesloten. De technologie van de overnameprooi zal worden geïntegreerd in Groupon To Go, waardoor onder andere tracking & tracing van bezorgers en groepsbestellingen mogelijk moeten worden.

Delivery & takeout
Ceo Eric Lefkofsky verwacht veel van Groupon’s entree in maaltijdbestellingen, die hij begin deze maand als logisch bestempelde: ‘Het potentieel in delivery en takeout is duidelijk, vooral door de groei van mobiel. De combinatie van OrderUp’s operationele capaciteiten en Groupon’s bestanden van betrokken klanten en merchants zorgt voor een enorme slagkracht.’