Twinkle | Digital Commerce

WE Fashion gaat verkopen via Bol.com

2017-05-27
180101
  • 1:51

WE Fashion start binnenkort met de verkoop van kinderkleding op Bol.com. Dat meldt de webwinkel vanmiddag op Twitter. Behalve op de eigen site verkoopt WE Fashion al langer producten online via Wehkamp, Amazon en La Redoute.

Bol.com maakte in de zomer van vorig jaar zijn entree in kinderkleding. De Ahold-dochter koopt zelf assortiment in, daarnaast biedt ze andere partijen de mogelijkheid om hun kleding te slijten. WE Fashion haakt binnenkort aan, getuige de tweet van Bol.com:

WE Fashion in e-commerce
WE Fashion begon in 2010 aan de hand van PostNL met e-commerce. Na de Nederlandse entree ging de keten ook online verkopen in een aantal andere Europese landen. In het voorjaar van 2012 integreerde de keten zijn website en webshop, kort daarop volgde een strategische samenwerking met Wehkamp. Twee zomers geleden werden Amazon en het Franse La Redoute als verkoopkanalen toegevoegd.

Reorganisatie
WE Fashion kondigde afgelopen voorjaar een ‘versnelde uitrol’ van zijn omnichannel-strategie aan, in het kader van een reorganisatie. Even daarvoor lanceerde de nummer 98 van de Twinkle100 een mobiele applicatie, voorzien van bestelfunctionaliteit, een store locator, een scanoptie en privileges voor leden van zijn loyaliteitsprogramma. Ceo Joris Aperghis sprak van een ‘mijlpaal in de digitale ambitie’ van het bedrijf.

WE Fashion zoekt de groei van zijn online bestedingen ook buiten de eigen kanalen, blijkt vandaag weer.

Logistiek via Bol.com
Bol.com dankt een steeds groter deel van zijn inkomsten aan externe verkopers. Deze ‘Plaza-partners’ kunnen ook de fulfilment uit besteden. In de loop van 2016 moeten alle verkooppartners gebruik kunnen maken van Logistiek via Bol.com, vertelde operationeel directeur Huub Vermeulen dit voorjaar aan Twinkle.

Bol.com in Waalwijk
In 2017 openen in Waalwijk de deuren van Bol.com’s eerste eigen distributiecentrum, dat zal worden gerund door Docdata. Of daarin ook dames- en herenkleding komt te hangen is waarschijnlijk, maar Bol.com laat vooralsnog niets los over een entree in die categorieën. ‘Wat het meeste toevoegt voor onze klanten, doen we het eerst’, aldus managing director Daniel Ropers eerder deze maand tegen Twinkle.