Twinkle | Digital Commerce

Vergelijk.nl komt met reviews van fysieke winkels

2017-11-08
262125
  • 1:22

Vergelijk.nl heeft een tool gebouwd waarmee consumenten fysieke winkels kunnen beoordelen. In de loop van dit jaar moeten de offline reviews zichtbaar worden, waardoor bezoekers beter gefundeerde aankoopbeslissingen kunnen nemen.

Dat vertelt Patrick Coopmans, manager b2b bij Vergelijk.nl aan Twinkle. De vergelijkingssite van de Utrechtse Compare Group biedt sinds afgelopen voorjaar ruimte aan fysieke winkeliers. Nadat eerst ruim duizend filialen van adverterende ketens werden aangesloten, zijn inmiddels ook een paar honderd lokale winkeliers gekoppeld.

Om een en ander luister bij te zetten, werd Autoshop De Tijger vorige week door Vergelijk.nl uitgeroepen tot de eerste ‘Winkel van de Maand’. Eigenaar Rein van Dooren kreeg een heus certificaat uitgereikt door de dienstdoende wethouder in Tilburg. Op zijn etalage prijkt nu ook een sticker waaruit de waardering van de vergelijker spreekt.

Online en offline
Autoshop De Tijger was de eerste 'local hero' die zowel met zijn webshop als zijn fysieke vestiging zichtbaar werd op Vergelijk.nl:

Fysieke winkelscore
Vergelijk.nl heeft een tool ontwikkeld om ook voor fysieke winkels een ‘winkelscore’ te genereren. Coopmans: ‘We kunnen straks bijvoorbeeld mensen benaderen die een product reserveren of een terugbelverzoek plaatsen op onze site. Maar we kijken ook naar andere kanalen. Eén review maakt nog geen sticker, zeg ik altijd. We voeren bijvoorbeeld overleg met landelijke ketens om te kijken hoe zij winkelbeoordelingen kunnen aanjagen. Zo zouden ze bij een digitale factuur het verzoek kunnen doen om een fysieke winkelreview te plaatsen op Vergelijk.nl. Dat levert interessante data op waar winkels, ketens en natuurlijk consumenten op kunnen sturen.’
 
Lees ook: Vergelijk.nl werkt aan één-op-één relaties met consumenten (9 juli 2015)