Twinkle | Digital Commerce

Made.com: 30 procent omzet nu internationaal

2017-05-27
180101
  • 1:16

Made.com, online verkoper van betaalbare designmeubelen, boekt een steeds groter deel van zijn inkomsten buiten de Britse thuismarkt. Volgens oprichter Ning Li nadert Made.com een ‘tipping point in zijn evolutie’.


Li wijst op de snel groeiende verkopen en het aantrekkende rendement. Made.com bedient volgens de Britse vaktitel Retail Week zo langzamerhand de kritische massa om winst te kunnen maken.

Internationale expansie
Nu pas heeft Made.com cijfers over het afgelopen kalenderjaar bekend gemaakt. De omzet groeide tot 42,8 miljoen Britse pond, ruim 63 procent meer dan in 2013. Dat is grotendeels te danken aan de entree op een aantal nieuwe markten, waaronder Nederland in augustus vorig jaar. Verder is Made.com internationaal actief in België, Frankrijk, Italië en sinds medio dit jaar ook in Duitsland. Deze zomer ontving het bedrijf een kapitaalinjectie van 60 miljoen dollar voor verdere groei.

Internationaal aantrekkelijk
Made.com boekte afgelopen jaar een operationeel verlies van 5,3 miljoen pond. Li heeft laten weten dat zijn bedrijf in de eerste helft van dit jaar 46 procent meer omzet heeft geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. ‘Buitenlandse verkopen tekenen nu voor 30 procent van de totale omzet. Dat toont de internationale aantrekkelijkheid van ons merk en onze producten’, aldus de ondernemer.

Fysiek
Made.com presenteert zich via (pop-up) showrooms ook fysiek aan meubelkopers. Zo was het bedrijf op 13 en 14 juni te bezoeken aan het Singel in Amsterdam. In Engeland zijn er inmiddels permanente toonzalen in Londen, Leeds en Liverpool.