Twinkle | Digital Commerce

Thuisbezorgd.nl steekt site in het nieuw

2017-05-27
180101
  • 1:41

Thuisbezorgd.nl heeft een nieuwe site gelanceerd. ‘Nieuw design, lekker simpel als altijd’, schrijft het maaltijdenplatform in een e-mail aan klanten. ‘Hij past zich moeiteloos aan naar de grootte van jouw scherm. Gewoon om jouw leven een klein beetje makkelijker te maken.’

De homepage van Thuisbezorgd.nl ziet er nu zo uit:

Mobile first
'De grootste verandering is dat we ons volledig op mobiele apparaten zijn gaan richten', meldt Jitse Groen in een reactie aan Twinkle. 'We verwachten dat we binnen twee jaar nauwelijks nog pc-bezoekers over hebben.'

Internationaal gelijk
Ook internationale zustersites van Thuiswinkel.org, waaronder Pizza.be en Lieferando.de, zijn in het nieuw gestoken. Op de vraag of er ontwerpverschillen zijn aangebracht tussen de verschillende sites antwoordt Groen stellig: 'Juist helemaal niet. We zien in onze data geen enkel verschil tussen de landen waarin we actief zijn en passen daarom onze site nergens aan.'

Nieuwe functionaliteit
Volgens Groen zal Thuisbezorgd.nl 'snel met nieuwe functionaliteit' komen. Daar loopt de nummer 5 van de Twinkle100 ook in de klantmail op vooruit. ‘Onze IT-collega’s werken nu alweer aan manieren om eten bestellen nog makkelijker te maken, waar je ook bent en wanneer je maar wilt.'

'Bedrijf ademt mobiel'
Om zijn mobiele prestaties werd Thuisbezorgd.nl begin 2013 (samen met de Bijenkorf) gelauwerd bij de Thuiswinkel Awards. ‘Bij Thuisbezorgd.nl zit mobiel in het DNA, het hele bedrijf ademt mobiel’, concludeerde de jury toen. De mobiele bestelapplicaties van Thuisbezorgd.nl zijn nu overigens (nog) niet ververst.

Hungry.nl
Marktleider Thuisbezorgd.nl kreeg er vorige week een concurrent bij in eigen land: Hungry.nl, vooralsnog alleen actief in Amsterdam en omgeving. De nieuwkomer, die gebruik maakt van de techniek van Delivery Hero, probeert restauranthouders aan zich te binden met een commissie van 7 procent.

Rode cijfers
Groen vertelde onlangs aan het FD dat zijn bedrijf sinds de oprichting verlies maakt. Pas over twee jaar denkt hij voor het eerst zwarte cijfers te kunnen schrijven. ‘We kunnen nu ook wel winst maken, maar dan groeien we niet meer zo snel.’