Twinkle | Digital Commerce

Karl Lagerfeld start zelf met online verkoop

2017-05-27
180101
  • 1:19

Het gelijknamige label van modeontwerper Karl Lagerfeld zet eigen stappen in online verkoop. Het bedrijf opent volgende maand een webwinkel voor klanten in 97 landen, beschikbaar in vijf verschillende talen.

De items van Karl Lagerfeld (vernoemd naar de hoofdontwerper van modehuis Chanel) werden eerder enkel online verkocht via externe webshops als Net-a-porter.com, Zalando en Harrods. Nu is het tijd voor een eigen online verkoopkanaal, dat gelanceerd wordt in samenwerking met online kunstveilingplatform Artnet.com.

Groot assortiment
Artnet.com, dat eerder een werk van Warhol voor 1,3 miljoen dollar online wist te verkopen, veilt op 2 november een aantal exclusieve tassen van Karl Lagerfeld ter ere van de lancering. Deze items zijn een voorproefje op het grote assortiment aan vrouwenkleding en accessoires dat op Karl.com te koop is. In de lente wordt de shop verder gevuld met kleding voor mannen en kinderen.

Japans
Volgens WWD, dat met de ceo van de Karl Lagerfeld Group sprak, wordt Karl.com straks onder andere in het Japans beschikbaar. Welke andere vier talen op de lijst staan, is onbekend. Karl Lagerfeld heeft momenteel twintig eigen fysieke winkels en twintig franchise vestigingen. Acht bevinden zich in China en zes in het Midden-Oosten.

E-commerce in opkomst
E-commerce was onder veel luxemerken lange tijd een niet te betreden terrein. Labels als Louis Vuitton, Prada en Christian Louboutin doen nu wel al stappen in zelfstandige online verkoop. Ook wordt veel verkocht via verzamelplatformen. Burberry opende vorig jaar een eigen online winkel binnen het Chinese Tmall, onderdeel van Alibaba.

Lees ook:
Video Vrijdag: wat betekent e-commerce voor luxeretailers? (15-5-2015)