Twinkle | Digital Commerce

Facebook biedt inzicht in verkeer rond fysieke winkel

2017-11-08
180101

Facebook biedt retailers beter inzicht in de offline activiteiten van gebruikers. Het social mediabedrijf laat zien of zij zich vlakbij een fysieke winkel bevinden. Retailers kunnen hun advertenties op Facebook hierop aanpassen.

Amerikaanse retailers met een eigen Facebook-pagina krijgen via een nieuwe page insights tool te zien hoeveel gebruikers zich rond een fysieke vestiging begeven. Voor adverteerders laat de tool ook het verkeer zien dat zijn social campagne in de afgelopen 28 dagen heeft gezien.

Trendverslag
Het gaat om een trendverslag over de week, de maand en het kwartaal, meldt AdAge. Retailers krijgen niet de individuele personen te zien, maar hebben informatie over de drukte van het verkeer zo’n 50, 150 of 500 meter rond de fysieke winkel, waar mensen vandaan komen (gebaseerd op woonplaats) en de verdeling man/vrouw.

Data
Facebook verkrijgt deze informatie via de locatieherkenner op de smartphones van gebruikers. Zij kunnen hun woonplaats invoeren en locaties toevoegen aan geüploade foto’s.

Gerichte advertentie
Amerikaanse retailers kunnen sinds een jaar hun advertenties specifiek tonen aan mensen die zich rond een fysieke winkel begeven. Deze advertenties kunnen nu ook gepersonaliseerd worden per vestiging. Bijvoorbeeld door het telefoonnummer van de winkel en een navigatie tool te integreren. De uitbreiding geldt voor retailers in zestig landen.

Lees ook:
Facebook komt met analytics tool voor retailapps (26-3-2015)