Twinkle | Digital Commerce

Oger: webshop wordt persoonlijk adviseur

2017-11-08
180101

Drie jaar na de start met e-commerce heeft Oger een nieuwe website gelanceerd. De site is onder andere voorzien van een online outlet en een koppeling met WhatsApp. Binnenkort start Oger met het online aanbieden van abonnementen.

De herlancering is volgens het luxemerk voor mannen een ‘belangrijke stap in de ambitie om een online speciality store te worden’. Meer over die ambitie heeft u eerder kunnen lezen in Twinkle. Belangrijke thema’s zijn personalisatie en online klantcontact, onder andere via videochat. Die functionaliteit komt binnenkort beschikbaar op de nieuwe site van Oger.

Gepersonaliseerde beleving
De tijd is volgens e-commerce manager Rick Hoving rijp voor de volgende stap in online luxury retail. ‘Onze nieuwe website is meer dan een webshop. Bezoekers krijgen een gepersonaliseerde websitebeleving en ze worden op basis van hun klantprofiel geholpen met selecties naar hun favoriete merken en beschikbare maten. Daarmee krijgt de webshop meer de functie van personal advisor, die op onze winkelvloer wordt gekenmerkt door een goede relatie en enorme kennis van de klant.’

Spoed- en avondleveringen
Behalve in personalisatie en klantcontact investeert Oger ook in de last mile naar de klant. Hoving: ‘We bieden een same day delivery service in Amsterdam en omgeving en volgend jaar gaan we experimenteren met spoedleveringen en avondleveringen. We zullen het scala aan bezorgopties steeds verder uitbreiden.’

Online outlet
Oger.nl kent nu ook een online outlet, waarin luxe fashion items tegen korting worden verkocht. Hoving laat verder weten dat internationale klanten voortaan beter kunnen worden bediend. 'En op korte termijn laten we ook de langgekoesterde wens voor een abonnementsvorm voor vaste klanten in vervulling gaan.'