Twinkle | Digital Commerce

Target zet met Borderfree in op internationale online verkoop

2017-11-08
180101
  • 1:04

Target verlegt zijn grenzen door via Borderfree te verkopen aan internationale consumenten. Buitenlanders krijgen in de online winkel de productprijs in hun eigen munteenheid te zien, samen met verrekende belastingen en invoerrechten.

De webwinkel gekoppeld aan Borderfree is ingericht voor honderd verschillende landen, met zestig munteenheden. Nederlanders worden bij binnenkomst verzocht om ‘verder te wenkelen’ en krijgen een volledig Engelstalige website voorgeschoteld.

Buiten eigen markt
Target verkoopt al internationaal via Target.com, maar krijgt hoofdzakelijk Amerikaanse bezoekers (90 procent) op zijn website, meldt Internet Retailer. Ook heeft het bedrijf een online winkel op EBay. Eerdere pogingen voor offline verkoop buiten de landgrenzen mislukten jammerlijk; in Canada sloten onlangs alle 133 filialen, twee jaar na opening van de eerste vestiging.

Eén miljard dollar voor e-commerce
De Amerikaanse retailer kondigde in september aan één miljard dollar in e-commerce te investeren. Slechts enkele procenten van Target's omzet wordt online geboekt. Dat moet veranderen door omnichannel-elementen als click & collect en instore order fulfilment goed op de rit te brengen. ‘Allemaal niet heel sexy, maar wel wat de klant tegenwoordig verwacht’, becommentarieerde Phil Wahba in een videoitem van Fortune Live over Target.

Lees ook:
Grenzeloos shoppen met Borderfree (13-8-2014)