Twinkle | Digital Commerce

Kledingrek toont populariteit van producten online

2017-05-27
180101
  • 1:04

Het Britse bedrijf O2 Business heeft een kledingrek ontwikkeld dat aangeeft welke jurken, broeken en shirts trending zijn in de social mediakanalen van de retailer. Familiebedrijf Tyrers uit St. Helens heeft de primeur.

De kleding is opgehangen onder blauwe ‘bollen’ die steeds meer worden gevuld met digitaal water naarmate een item meer likes en comments krijgt op Facebook en Instagram. Hoe de afbeeldingen op de social mediaplatformen precies zijn gekoppeld aan het rek, is onduidelijk. O2 illustreert in een video hoe het rek is opgebouwd.

Populairste artikelen
Bezoekers van de fysieke winkel krijgen aan de hand van de waterbollen te zien welke artikelen in de smaak vallen bij de social community. Ben Dowd, business director van O2, denkt dat het kledingrek consumenten stimuleert om online te gaan, schrijft Internet Retailing. De technologie blijft drie maanden bij Tyrers staan.

Pinterest tags
Nordstrom experimenteerde twee jaar geleden al met de integratie van social media op de winkelvloer. De moderetailer hing Pinterest tags aan de schoenen die online het meest ‘gepint’ werden. Nordstrom postte foto’s van de fysiek getagde schoenen op zijn Facebook- en Instagram-pagina om op die manier ook offline weer met online te verbinden.