Twinkle | Digital Commerce

Omoda start met click & collect, biedt reserveeroptie

2017-11-09
180101
  • 1:08

Omoda maakt het voor zijn online klanten mogelijk om hun bestelling in de winkel af te halen. De schoenretailer kondigde de stap twee jaar geleden al aan, maar ‘door focus op andere projecten is het nu pas uitgerold’.

In de zomer van 2013 opende Omoda een vernieuwde webwinkel. Onderdeel van dit project zou het invoeren van click & collect - in Nederland - en een online reserveeroptie zijn, maar dit heeft even op zich laten wachten.

‘Weer een stap vooruit’
Omoda zet weer een stap vooruit. Was het eerder alleen mogelijk om de winkelvoorraad online te checken, nu is het ook mogelijk om je pakket in de winkel op te halen. Klanten die in de buurt van een winkel wonen, hoeven op deze manier niet thuis te zijn voor de bezorger. Bestellingen kunnen tijdens openingstijden opgehaald worden in één van de Nederlandse winkels van Omoda’, meldt de retailer in een persbericht.

Videochat
Eén van de projecten waar Omoda de afgelopen tijd meer prioriteit aan gaf was de invoering van videochat. Consumenten konden met medewerkers in het distributiecentrum chatten voor vragen of stijladvies. Volgens de retailer gebruikten klanten het medium echter te weinig. Om die reden werd de service in oktober stopgezet.