Twinkle | Digital Commerce

Douglas stopt met cosmetica-abonnement

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:49

Douglas stopt in Duitsland met zijn abonnement Doubox. Leden ontvangen in februari de laatste box vol cosmetica, omdat het concept niet aan de verwachtingen van de retailer voldoet.

Douglas sprong enkele tijd geleden bij onze oosterburen in een gat door cosmetica voortaan ook via een abonnement te verkopen. De Doubox kende drie versies: original, premium en deluxe. De prijzen van deze dozen varieerden van 15 euro tot 49,95 euro per maand.

Op Doubox.de gooit Douglas nu de handdoek in de ring:

Amerikaanse evenbeelden
Naast Douglas verkopen een aantal Amerikaanse concurrenten hun cosmetica via een abonnement. Sephora stapte afgelopen zomer in subscription commerce. Voor 10 dollar per maand krijgen ‘Play! by Sephora’ -klanten vijf luxeproducten opgestuurd, uitgezocht rond een specifiek thema. Pure player Birchbox haalde in zijn vijfjarige bestaan al 71,9 miljoen dollar aan groeigeld op waarmee het bedrijf nu een fysieke winkelketen wil worden.