Twinkle | Digital Commerce

Nespresso introduceert connected koffiemachine

2017-05-27
180101
  • 1:29

Nespresso heeft zijn eerste connected koffiemachine op de markt gebracht. De Nespresso Prodigio, gelanceerd in de VS, is via bluetooth gekoppeld aan een speciale mobiele applicatie. Gebruikers krijgen onder meer een seintje als ze door hun cupjes heen raken.

Art Valkenburg, e-business director Benelux, lichtte vorige week op het congres Data Driven Commerce al een tipje van de sluier op: ‘We komen binnen zeer afzienbare tijd met nieuwe koffiemachines voor consumenten, die kunnen communiceren met andere devices.’

Speciale app
De Nespresso Prodigio (video) is inmiddels in stilte geïntroduceerd in de Verenigde Staten. Het apparaat, met Amerikaanse stekker, is voor 249 dollar exclusief verkrijgbaar bij Sur la Table. ‘Brew delicious coffee without even leaving your chair’, begint de productomschrijving daar. De kookwinkelketen meldt dat de speciale app vanaf 24 februari te downloaden is, vandaag dus.

Direct bestellen
Gebruikers van de app kunnen op afstand een kopje koffie in de gewenste sterkte zetten, direct of op een specifiek later tijdstip. Ze krijgen notificaties over hun ‘capsule stock’ en een seintje als de machine moet worden gereinigd. Uiteraard kunnen ze de cupjes en het ontkalkingsmiddel direct via de app (bij)bestellen.

De Nespresso Prodigio komt ook in Europa op de markt. De standaarduitvoering kost 199 euro, voor een model met melkklopper moet de liefhebber 249 euro betalen.

Data
Nespresso is niet de eerste koffiemachinemaker die het mogelijk maakt een bakkie te zetten met een app, aldus iCulture. De site memoreert artikelen over de Bruvelo, de Ikawa en een apparaat van Belkin. Zeker is dat Nespresso dankzij de slimme machine meer inzicht krijgt in het gebruik van zijn klanten. Valkenburg noemde data vorige week ‘het fundament van de groei’ van Nespresso, de nummer 20 in de Twinkle100.