Twinkle | Digital Commerce

Mobiel chatten en appen met Bol.com

2017-05-27
180101
  • 1:28

Bol.com heeft een grote update van zijn mobiele applicatie doorgevoerd. Het is nu onder meer mogelijk om in-app te chatten met de klantenservice. Ook kunnen veel meer zaken in de app worden beheerd. Los daarvan is het mogelijk om te whatsappen met de webwinkel.

‘Grrrote update!’, vat Bol.com de wijzigingen aan zijn app samen. Vandaag is de update in Apple’s App Store beschikbaar, in de Google Play Store werd die een week geleden al doorgevoerd. Een belangrijke nieuwe mogelijkheid is ‘chatten met Billie, of via Billie met een medewerk(st)er van de klantenservice’, aldus de webwinkel.

Accountzaken
Voortaan kunnen klanten van Bol.com al hun accountzaken regelen in de app; zo kunnen ze persoonlijke gegevens, bezorg- en factuuradressen aanpassen en cadeaukaarten beheren. Ook kunnen ze via de app retouren aanmelden. Voor het eerst is het mogelijk in te loggen met zakelijke accounts.

Responsive checkout
Bol.com wil zijn mobiele serviceniveau gelijk trekken aan dat op desktops en laptops. Daartoe werd een half jaar geleden al overgestapt op een responsive checkout. Overigens is de mobiele app van de webwinkel nog niet zo ver gesynchroniseerd als de mobiele site. Daarop wordt bijvoorbeeld alleen een (Nederlands en een Belgisch) telefoonnummer getoond onder klantenservice.

WhatsApp
In de app wordt behalve op de beloptie ook gewezen op contact via e-mail, chat (met chatbot Billie of een medewerker dus) en de mogelijkheid vragen te stellen op WhatsApp. Gebruikers kunnen een 06-nummer toevoegen aan hun contacten om te appen met de webwinkel, die van maandag tot en met zaterdag tussen negen uur ’s ochtends en negen uur ’s avonds vragen beantwoordt.
 
Lees ook: 15 uur per dag appen met wehkamp (9 maart 2016)