Twinkle | Digital Commerce

Picnic-bezorger nu live te volgen

2017-05-27
180101
  • 1:19

De bestelapplicatie van Picnic is uitgebreid met een realtime ‘boodschappenradar’. Daarmee zijn de elektrische bezorgbusjes van de app only supermarkt voortaan ‘tot op de minuut nauwkeurig’ te volgen.


Picnic claimt een landelijke primeur met de boodschappanradar. De grote concurrent Albert Heijn bekortte zijn bezorgprognoses onlangs pas tot een kwartier, op zijn best. Maaltijdenplatform Thuisbezorgd.nl pionierde overigens al in 2009 met een Food Tracker (‘wereldprimeur’), maar niet alle aangesloten bezorgers werken daarmee.

Uber
Picnic stuurt klanten ’s ochtends een sms met een tijdvak van een half uur, maar volgens medeoprichter Michiel Muller willen ze graag nog meer accuratesse. Hij trekt de vergelijking met Uber: ‘Je ziet op het scherm van je mobiele telefoon ons autootje rijden en weet dus precies hoe laat je bestelling wordt afgeleverd. Je hoeft maar een paar minuten thuis te zijn en zo wordt het nog makkelijker.’

Profiel van de bezorger
Picnic heeft ook persoonlijke profielen van bezorgers toegevoegd aan zijn app, op verzoek van klanten volgens Muller: ‘Ze vinden het leuk om meer te weten over de persoon die bij ze voor de deur staat. Het geeft aan hoe sterk onze klanten betrokken zijn bij Picnic.’

Groei
Muller vertelde onlangs op een congres dat de omzet van Picnic nu al ‘vijf keer hoger' is dan hij en medeoprichters Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys en Bas Verheijen hadden verwacht. Inmiddels zou 10 procent van de huishoudens in startstad Amersfoort bij Picnic bestellen. Vóór de zomer moet de websuper actief worden in Almere, Apeldoorn en Utrecht. Muller ziet mogelijkheden voor Picnic in veertig Nederlandse steden.