Twinkle | Digital Commerce

The Next Closet mikt op nieuwe markten met groeigeld

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:25

The Next Closet, een online marktplaats voor tweedehands merkkleding, heeft een miljoen euro opgehaald voor verdere groei. Behalve op vrouwen wil de Nederlandse startup zich ook op mannen en kinderen gaan richten.


The Next Closet werd opgezet door de jonge ondernemers Thalita van Ogtrop en Lieke Pijpers. Zij kregen twee jaar geleden ook al een kapitaalinjectie, van 35.000 euro. De recente investeringsronde heeft ongeveer het dertigvoudige opgebracht, afkomstig van onder meer online uitgeverij Wayne Parker Kent en 2ehands.nl-oprichter Maarten Beucker Andreae. Aan RTL Nieuws laat Pijpers weten dat de oprichtsters nog steeds de meerderheid van het bedrijf in handen hebben.

Tien keer meer vraag en aanbod
Bij The Next Closet komen maandelijks ruim 25.000 mensen over de virtuele vloer, een aantal dat dit jaar vertienvoudigd moet worden. Het verkeer komt af op de ‘pre-loved’ kledingitems die Nederlandse en Belgische vrouwen via het platform verkopen. Aan de koperskant is de hele wereld het speelveld; Thenextcloset.com is behalve in het Nederlands ook in het Engels en Duits beschikbaar. Een mobiele app is in de maak.

Net als de vraag moet ook het aanbod dit jaar met factor 10 groeien, tot drieduizend artikelen per maand. Er komen bovendien nieuwe doelgroepen bij: ‘Mannen en kinderen doen we nog niet’, aldus Pijpers tegen RTL. ‘Dat staat in de planning voor dit jaar. Het is onderdeel voor de groeistrategie.’

Merken volgen
The Next Closet biedt onder andere de mogelijkheid om merken te volgen. Pijpers: ‘Zoek je een Chanel, of bijvoorbeeld een Louis Vutton/tas en vind je 'm nu nog te duur? Dan kan je deze volgen, misschien zakt de prijs. We hebben een hoop collector's items.’