Twinkle | Digital Commerce

Lightspeed verhuurt pop-up store aan klanten

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

In een van de Amsterdamse 9 Straatjes opent Lightspeed binnenkort een pop-up store. Jogha Luxury Sportswear presenteert zich daar fysiek aan het winkelend publiek. De softwareleverancier wil vervolgens meer klanten de kans bieden zich te etaleren in een tijdelijke winkel.

Op het e-commerce platform van Lightspeed, waaraan SEOshop eind vorig jaar werd verkocht, hebben ruim achtduizend ondernemers hun webshop draaien. Volgens de aanbieder van webwinkel- en kassasoftware beschikt 30 procent daarvan ook over een of meerdere fysieke winkels.

Lightspeed pop-up presents…
Andere e-commerce klanten kunnen hun fysieke geluk beproeven via ‘Lightspeed pop-up presents…’, zoals het nieuwe initiatief is gedoopt. Jogha, opgezet door Aranka van der Voorden, opent de deuren aan de Huidenstraat op 25 april. Lightspeed wil het concept daarna een vervolg geven, op andere locaties binnen en mogelijk ook buiten de hoofdstad. Initiatiefneemster Sjeel Koster: 'We zullen steeds kijken welke webwinkel op die plek goed zou passen. Jogha sluit bijvoorbeeld goed aan bij de boetieksfeer in de 9 Straatjes.'

iZettle
Van der Voorden hoeft niet te betalen voor de tijdelijke winkelruimte. Uit het persbericht: ‘De huur van de tijdelijke winkel in hartje Amsterdamwordt volledig gesponsord door Lightspeed in samenwerking met o.a. iZettle , die de pintransacties mogelijk maakt.’

Kassasysteem
Bij Lightspeed, wil het bedrijf illustreren, ‘komen alle verkooppunten samen. Online en offline.’ Het Canadese bedrijf is groot geworden met Lightspeed POS, een geavanceerd kassasysteem dat onder andere is voorzien van koppelingen met voorraden en klantdata.