Twinkle | Digital Commerce

Ook DPD ziet brood in marktplaats

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

DPD is de exclusieve verzendpartner van BuYerZon, een internationale nieuwe marktplaats uit Duitsland. Het platform is opgezet door webopac-logistics, samenwerkingspartner van DPD. Belofte: ‘BuYerZon zal nooit concurreren op de eigen marktplaats.’

Aan Buyerzon.de, 'Der faire Marktplatz', is drieënhalf jaar gewerkt volgens DPD. Kopen kan er nog niet, geïnteresseerde online verkopers (b2c en b2b) kunnen zich wel vrijblijvend aanmelden. Zij kunnen binnen BuYerZon een ‘eigen online SUB-Shop’ creëren, waarmee ze internationaal de boer op kunnen. In de persverklaring staat dat het concept ‘spoedig’ in 28 EU-landen beschikbaar zal zijn.

Allyouneed.com
DPD-concurrent DHL is zelf marktplaatseigenaar. De dochter van Deutsche Post bundelt aanbod van webwinkeliers sinds een jaar op Allyouneed.com en exploiteert daarnaast een gelieerde online supermarkt.

Crowdfox
Met Crowdfox zaagt ook een ander verkoopplatform aan de poten van Amazon. De startup, die vanuit Duitsland heel Europa wil bedienen, houdt geen producten op voorraad en belooft shoppers dat ze nergens goedkoper uit zijn. Zij betalen entree voor toegang tot het platform.

Ruim helft Duitsers is Amazon-klant
Amazon is überdominant bij onze oosterburen; meer dan de helft van de Duitsers vanaf 14 jaar kocht al eens op Amazon.de.