Twinkle | Digital Commerce

America Today verkoopt kinderkleding op Bol.com

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:33

America Today, net als Coolcat, MS Mode en Sapph onderdeel van Roland Kahn’s Coolinvestments, verkoopt al zijn huismerkkleding voor kinderen nu ook online op Bol.com. ‘We hopen op een nog grotere online zichtbaarheid bij een miljoenenpubliek.’

Dat zegt Gerdien van Vuurde, marketing & e-commerce manager bij America Today. ‘We verkopen al via diverse kanalen, en Bol.com is een mooie toevoeging voor ons. We verwachten veel van deze samenwerking’, laat ze verder optekenen.

America Today Junior
De volledig collectie van America Today Junior, van joggingsbroeken en jassen tot broeken en jurkjes, is voortaan te bestellen bij Bol.com, waarop inmiddels tachtig verschillende kinderkledingmerken zijn gebundeld.

Kleding op Bol.com
Begin 2012 opende Bol.com zijn babywinkel, waarin onder andere luiers en autostoeltjes te koop zijn. In de zomer van 2014 werden een kleine twintigduizend baby- en peuterkledingitems toegevoegd. Daarmee maakte Bol.com een begin met de verkoop van kleding. Later dat jaar werd sportkleding (voor volwassen en kinderen) toegevoegd.

Vanaf maat 128
Begin dit jaar voegde Bol.com kinderkleding vanaf maat 128 toe aan zijn aanbod. De webwinkel koopt een deel van het assortiment zelf in, een ander deel komt van zakelijke verkooppartners à la America Today. Onder andere kinderkledingverkopers WE Fashion en Brandkids.nl gingen al met Bol.com in zee.

Huidige winkels zo compleet mogelijk maken
Concrete plannen om meer kleding (voor volwassenen) te gaan verkopen zijn er vooralsnog niet, aldus woordvoerster Marjolein Verkerk desgevraagd tegen Twinkle: We proberen onze huidige winkels zo compleet mogelijk te maken en per winkel in assortiment uit te breiden. Dat kan dus ook kleding zijn, zoals we dat ook bij onze winkel Baby & Kind hebben gedaan met kinder- en zwangerschapskleding. We breiden dus uit vanuit de ambitie om onze categorieën completer te maken, niet vanuit het doel om een volledig fashion-assortiment te bieden. Dat is vooralsnog niet ons streven.’