Twinkle | Digital Commerce

Bol.com maakt mobiele app actueler en persoonlijker

2017-05-27
180101
  • 1:10

Bol.com heeft zijn mobiele applicatie ververst. Gebruikers krijgen voortaan ieder dag een andere homepage voorgeschoteld, inclusief gepersonaliseerde aanbiedingen. De kortlopende flash sales en de recent geopende outlet hebben een prominente verwijzing gekregen.

‘We weten dat onze klanten vaak terug komen in de app’, schrijft Bol.com over de update in Apple’s App Store en de Google Play Store. ‘Daarom vind je vanaf nu elke dag iets nieuws op de homepage van de app. De dagdeal en een rits aan interessante aanbevelingen, gebaseerd op wat jij bij bol.com hebt bekeken, gekocht of op je verlanglijst hebt staan.’

Bol.com schotelt bekende bezoekers van zijn website al een paar jaar een persoonlijke homepage voor. Vanaf nu krijgen app-klanten ook een voorpagina op maat gepresenteerd (de persoonlijke aanbiedingen verschijnen na enig scrollen).

Mobiel klantcontact
Recentelijk investeerde Bol.com al in klantcontact voor mobiele gebruikers. Zo is het sinds kort mogelijk mobiel te chatten en appen met de webwinkel. Dankzij dezelfde ‘grrrote update’ kunnen klanten ook al hun accountzaken regelen in de app en daar bijvoorbeeld retouren aanmelden.

Responsive checkout
De grootste en 'beste' webwinkel van Nederland wil zijn mobiele serviceniveau gelijk trekken aan dat op desktops en laptops. Daartoe werd in september vorig jaar overgestapt op een responsive checkout.

Lees ook: Mobile commerce: ondersteun elke fase van de klantreis (Twinkle 3-2016)