Twinkle | Digital Commerce

Ikea opent digitale pop-up shop met VR-optie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:57

Ikea heeft een pop-up winkel in Toronto geopend waarin geen voorraad gehouden wordt. Consumenten kunnen aan de hand van technologieën digitaal hun voedingsproducten bestellen en virtueel hun nieuwe keuken inrichten.

Ikea wil met zijn tijdelijke winkel bezoekers bewuster maken van voeding en de inrichting van de keuken. Aan de hand van virtual reality-bril Google Cardboard zien consumenten hoe een Ikea-keuken er in het echt uitziet en kunnen zij de volledige inrichting aanpassen naar hun wensen.

Houten lepels
De koopoptie zit in houten lepels waarmee klanten (vooral) Zweedse voedingsproducten aanschaffen. Via een chip in de lepel maakt het keukengerei een connectie met de sensor bij een product, waardoor het item in een digitaal winkelmandje wordt toegevoegd. Bij de virtuele kassa rekenen klanten af via een fysieke betaalterminal, contant afrekenen is niet mogelijk.

Click & collect
In ons land heeft Ikea onlangs click & collect uitgerold naar alle dertien vestigingen. De producten die met de optie online zijn gekocht, worden verzameld in de winkel en samengebracht in daarvoor speciaal ingerichte afhaalpunten.