Twinkle | Digital Commerce

Myntra herziet app only strategie

2017-05-27
180101
  • 1:16

Myntra, een van de grootste Indiase online retailers, gaat weer verkopen via een website. Het bedrijf verraste een jaar geleden internationaal met een app only strategie, maar die wordt nu helemaal losgelaten. ‘Bepaalde producten willen consumenten op een groter scherm zien.’

Dat geldt zeker voor de nieuwe categorieën woonartikelen en sieraden, zegt ceo Ananth Narayanan in een reactie op Livemint.com. Data zouden bovendien uitwijzen dat met name vrouwelijke shoppers graag via meerdere kanalen winkelen.

Radicale verschuiving
In mei vorig jaar sloot Myntra zijn website voor bestellingen, om app only verder te gaan. Het bedrijf trok de aandacht met een heuse ‘app rap’, waarin desktop shopping als ouderwets wordt weggezet. ‘A radical shift from desktop to mobile puts the power back in the hands of the customer', motiveerde Myntra het besluit.

Bestellen op Myntra.com
Daar kwam de modeverkoper al snel op terug; de mobiele website, die ook was gesloten, werd weer in de lucht gebracht. Vanaf 1 juni aanstaande kunnen klanten ook op vaste computers weer bestellen op Myntra.com. Narayanan verwacht dat de desktop site de komende zeven maanden voor 15 tot 20 procent van de huidige jaaromzet zal zorgen.

Flipkart
Myntra werd twee jaar geleden ingelijfd door het grotere Flipkart. Ook dat Indiase webwarenhuis had plannen om zijn site te sluiten, maart Flipkart zag daar vanaf.


Lees ook:

- De beste startende webwinkel verkoopt niet via een website (25 maart 2016)
-
Is de toekomst app only? (17 augustus 2015)