Twinkle | Digital Commerce

Snapchat opent de deur voor e-commerce

2017-05-27
180101
  • 0:50

Target en Lancôme zijn de eerste bedrijven die online verkopen via Snapchat. Shoppable ads van 10 seconden verschijnen sinds kort in hun eigen kanalen op het sociale medium. Wie op zo’n reclamevideo klikt, komt terecht op een mobiele bestelpagina van de adverteerder.

Aan de toegevoegde waarde van Snapchat als online verkoopplatform werden een paar jaar geleden al analyses gewijd. Twee maanden geleden maakte Joanna Coles, hoofdredacteur van de Amerikaanse Cosmopolitan, kenbaar dat uitgever Hearst met Snapchat om de tafel zat om e-commerce functionaliteit te ontwikkelen.

Snapchat Discover
Cosmopolitan heeft net als veel andere mediamerken een eigen kanaal op Snapchat, binnen de Discover-omgeving (video). Gebruikers krijgen daar dagelijks nieuwe artikelen en video’s ter consumptie voorgeschoteld. Daartussen staan advertenties, sinds kort kunnen die dus ook shoppable zijn.

Pionier
Winkelketen Target en cosmeticamerk Lancôme zijn dus feitelijk adverteerders van Cosmopolitan, dat met hun marketingdollars pioniert op Snapchat.