Twinkle | Digital Commerce

La Redoute opent eigen webwinkel in China

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:52

La Redoute betreedt de Chinese markt met een eigen webwinkel. Het Franse voormalig postorderbedrijf biedt Chinese consumenten een assortiment van 100 duizend sku’s, direct aan te schaffen op Laredoute.cn.

La Redoute passeert dankzij een samenwerking met China cross border specialist Azoya alle marktplaatsen in het Aziatische land. Volgens het bedrijf is een eigen webwinkel veel meer waard op de sterk groeiende Chinese online markt.

Dedicated
Bij een dedicated webwinkel hoort een dedicated klantenservice en een op maat gemaakt productaanbod met artikelen die lokaal populair zijn. La Redoute heeft dit allemaal de afgelopen maanden uitgewerkt, zo staat in een persbericht.

Overname
La Redoute, voorheen een dochteronderneming van Kering, werd in 2014 overgenomen door zijn ceo Nathalie Balla en Eric Courteille, cfo van Redcats. Zij betaalden Kering destijds een symbolisch bedrag van één euro, terwijl Kering 315 euro in La Redoute pompte voor onder andere de vernieuwing van het logistiek systeem.