Twinkle | Digital Commerce

Target stopt met curbside afhaaloptie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:57

Target trekt de stekker uit zijn curbside bezorgprogramma. De retailer werkte in 121 fysieke locaties in de Verenigde Staten met het afhalen op de parkeerplaats. Daarin ondersteund door de app Curbside.

Klanten konden in de app hun online order plaatsen bij winkels in de buurt. Na het plaatsen kregen deze retailers een seintje wanneer de consument zijn bestelling kwam afhalen in de fysieke vestiging of op de parkeerplaats van de vestiging, bij een speciaal curbside point.

Totale verrassing
Het is voor Curbside-ceo Jaron Waldman onduidelijk waarom zijn partner Target de stekker uit zijn project trekt. ‘We zagen dat klanten de afhaaloptie geweldig vonden en dit succes bleek ook uit verschillende testen’, zegt hij volgens Internet Retailer. Op de website van Curbside belooft de app bouwer gemiddeld 30 procent meer klanten aan retailers.

Andere opties
Maar Target richt zich liever op andere afhaalopties, geeft het bedrijf als korte verklaring aan Consumerist. De curbside optie wordt medio juni stopgezet.

David Plante van Target spreekt op 21 juni tijdens het Shopper Marketing Jaarcongres.