Twinkle | Digital Commerce

‘Bijna kwart bezoekt boodschappensite voor aankoop’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:57

Van de Nederlanders die de website van een supermarktbedrijf of drogisterij bezoeken, koopt 23 procent zijn producten online. Consumenten die dit niet doen, zeggen dat de bezorgkosten de belangrijkste drempel zijn.

Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen, getiteld ‘Nielsen Shopper Trends’. De bijbehorende enquête wordt jaarlijks uitgestuurd naar 90 duizend consumenten in meer dan vijftig markten. In dit artikel leest u over de Nederlandse uitslagen (N=1500) van bezoek aan supermarkten, drogisterijen en ‘convenience winkels’.

Aanbiedingen zijn populair
In oktober en november 2015 bezocht 28 procent van de consumenten de website van een supermarktbedrijf of drogisterij. In 2014 was dit nog 16 procent. Het checken van aanbiedingen is met 59 procent veruit de populairste bezigheid van deze bezoekers. 23 procent koopt ook daadwerkelijk iets online:

Beleving
Van de consumenten die hun boodschappen niet online kopen, is meer dan de helft niet te spreken over het betalen van bezorgkosten. 26 procent mist de beleving van de fysieke winkel en een kwart is bezorgd over de kwaliteit van digitaal bestelde artikelen.