Twinkle | Digital Commerce

Nederlandse food shop Holland Buy van start in China

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:53

Chinese consumenten kunnen nu via Alibaba aan Nederlandse producten als babymelkpoeder, soep en Brinta-pap komen. Het project Holland Buy van Holland Center, waarin grote Nederlandse agrifood- en tuinbouwbedrijven zijn verenigd, is daarmee concreet geworden.

Onder Holland Buy kunnen bedrijven als FrieslandCampina en Refresco producten opslaan in een lokaal pakhuis en direct verkopen aan Chinese consumenten. Het gaat nu nog om vijftig houdbare artikelen, later volgen ook verse producten.

Interessante marges
Chinezen betalen graag en goed voor (voedings)producten van Nederlandse makelij, reden waarom Albert Heijn vorig jaar als één van de eerste partijen begon met verkoop op Tmall. Bij Holland Buy wordt de traditionele retailschakel echter uit de keten genomen. Het levert interessante marges op, bij een enorme potentiële afzetmarkt.

Holland Paviljoen
In oktober werd het Holland Paviljoen geopend op Tmall. Naast Albert Heijn zijn ook Attent, Ekoplaza en Philips uitgelicht in het paviljoen. Ook werkt KLM samen met het Chinese reisplatform Alitrip.