Twinkle | Digital Commerce

Accell-fietsmerken personaliseren verkoop in alle kanalen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

De Accell Group, eigenaar van bekende fietsmerken als Batavus en Sparta, heeft een Experience Center geopend waarin dealers worden geholpen met het bieden van een gepersonaliseerde fietsbeleving aan consumenten, zowel online als offline.

Het testcentrum De Fietser van negenduizend vierkante meter staat vol met fietsen van Batavus, Koga, Sparta, Loekie, Juncker Bike Parts, Van Nicholas, Ghost en Haibike. Consumenten kunnen een bijbehorende app downloaden waarin zij de informatie over de fietsen kunnen lezen.

Beacons
Hun gegevens worden weer opgevangen door de beacons in het centrum. ‘Je voorkeuren zitten zodoende al in de app en als je eenmaal binnen bent kunnen ze je direct naar je tesfietsen toebrengen’, aldus partner Christian van Someren van Spheremall tegen Emerce. ‘Op basis van je fietsgedrag wordt dan gekeken of dat een goede fiets is, ingeschat door het systeem, of kunnen er nog wat aanvullende vragen worden gesteld.’

Data-analyse
Fabrikanten en dealers van de Accell-merken worden dankzij het testcentrum op de hoogte gehouden van de behoeften en wensen van fietskopers. Zij maken gebruik van een centraal systeem waarmee zij consumenten zowel online als offline een gepersonaliseerde koopervaring kunnen bieden.